BX50 (2.0-3.5 T)

Wprowadzenie nowej serii Komatsu BX50 reprezentuje nowy standard silników IC na rynku wózków widłowych. Asortyment wyrobu składa się z 8 modeli Diesel i LPG w zakresie od 2.0 ton do jedynego w swoim rodzaju 3.5 tonowego super-compact.

Naszym głównym celem było zaspokojenie potrzeb klientów poprzez zwiększenie wydajności godzinowej z nowym układem hydraulicznym „SLHS”, obniżkę zużycia paliwa, niskie koszty utrzymania oraz operatorów, którzy mogą kontynuować pracę, dzięki komfortowym warunkom jazdy zapewnionym przez rewolucyjny projekt „Dual-Floating”, w którym w którym silnik, kabina i przekładnia funkcjonują niezależnie w jednym kadłubie/korpusie .

Komatsu realizuje satysfakcjonującą i wydajną pracę operatora to poprzez:

  • drastyczna redukcja drgań z przekładni oraz z ziemi dzięki strukturze Dual-Floating
  • obszerne, amortyzowane siedzenie OSS,
  • nowy, bardzo czytelny wyświetlacz z przeprojektowanymi wielofunkcyjnymi dźwigniami.
  • doskonałe warunki pracy oraz dostępność do kabiny operatora, która jest dostosowana do najwyższych kierowców w Europie;
  • wyjątkowa widoczność zapewniona dzięki masztom, przeciwwadze i centralnie usytuowanemu szerokokątnemu lusterku wstecznym, standardowe wyposażenie wszystkich wózków;
  • lekkość mniejszej kierownicy (300mm) i przeprojektowane dźwignie hydrauliczne

Wszystko to zapewnia komfort osoby, która jest odpowiedzialna za bieżącą wydajność wózka, który jest konserwowany podczas zmiany.

Zadowolenie klienta wynika również z wiedzy, że na znakomitą rzetelność wózka Komatsu zawsze można liczyć, w jakimkolwiek zastosowaniu i w najtrudniejszych sytuacjach; cechy charakterystyczne dla asortymentu wyrobu BX50

  • Przekonstruowana przekładnia z przegubem uniwersalnym ze stopu aluminiowego dla poprawy rozpraszania ciepła, wspomagana przez system chłodzenia z wyspecjalizowaną chłodnicą dla układu/instalacji oleju przekładniowego, który jest siedem razy silniejszy od poprzedniego,
  • Najnowsza generacja układu elektrycznego z wodoodpornymi złączami i zcentralizowanymi skrzynkami na bezpieczniki, wraz z pokrywami, które zostały zaprojektowane tak, aby były wodoszczelne,
  • Solidne, mocne silniki (4D92E oraz K21) zabezpieczone przez filtr …. cyklonu
  • Wzmocnione siedzenie OSS

Z wyprzedzeniem nowych przepisów bezpieczeństwa, które wejdą w życie, seria BX50 spełnia standardy ISO3691 z czujnikiem człowiek na pokładzie, który, na wypadek jego/jej nieobecności, blokuje wszystkie funkcje hydrauliczne i rozłącza przekładnie poprzez sygnał alarmu, w przypadku kiedy hamulec parkingowy nie był zastosowany.

Nowa przekładnia z przemiennikiem momentu obrotowego i niezależna przednia oś przednia gwarantują kontrolę sprzęgła i nagłe zmiany kierunku z silnym, ale stopniowym przyspieszeniem. Podejście do ładunku jest łagodne a przeprojektowane dźwignie kierunkowe sterowane elektronicznie i światłą halogenowe (wyposażenie standardowe) są teraz bliżej do kół jezdnych dla szybszej i bezpieczniejszej kontroli.

Układ kierowniczy KAPS III jest niezwykle lekki, szybki i całkowicie hydrauliczny z systemem, który synchronizuje usytuowanie kierownicy i kąt kół, co zabezpiecza przed zjawiskiem znoszenia z kierownicy i kołysania typowego dla wózków, które nie są wyposażone w te udogodnienia, dające w rezultacie większą precyzję i bezpieczniejszą jazdę na dłuższe odległości oraz wewnątrz magazynu.

Połączenie pompy hydraulicznej do pracy w trudnych warunkach, wysokiego momentu obrotowego (147-157Nm) przy niskim rpm silnika, dobra widoczność wideł i wbudowany przesuwnik (w opcji) pozwalają na wysoką prędkość podnoszenia oraz szybkość i bezpieczeństwo w czasie podnoszenia, bezpieczeństwo w czasie składowania.

Uproszczona konserwacja była jedną z podstawowych koncepcji, do jakiej Komatsu dążył, w czasie opracowywania produktu i osiągnął ją przez niezwykle prosty dostęp do komory silnika/przekładni bez zmiany pozycji kolumny kierowniczej.

Szeroki zakres opcji w celu spełnienia potrzeb rynku europejskiego jest dostępny z katalogu, proszę nie wahać się skontaktować z swojego najbliższego dealera Wózków Komatsu, który wyśle eksperta, aby przeanalizował Państwa wymagania i polecił najlepszą inwestycję i rozwiązania dla Państwa.

 

Rodzina
Rodzaj Model Udźwig
500mm
silnik moc
obroty
BX50
Diesel&LPG

LPG

FG20HT-16R

2.000 kg K25 43 kW 186 Nm

FG25HT-16R

2.500 kg

FG30T-16R

3.000 kg

FG35AT-16R

3.500 kg

DIESEL

FD20T-16R

2.000 kg 4D94LE 46 kW 186 Nm

FD25T-16R

2.500 kg

FD30T-16R

3.000 kg

FD35AT-16R

3.500 kg 4D98E 53 kW 216 Nm

Strona glowna